Istoria canalului German de muzică “VIVA” și motivul închiderii lui
Ce-l mai popular canal TV de muzică Dance din Europa, a fost proiectul German VIVA care î-și are originea încă din 1992 când marcajele de discografie majore au fost frustrate de decizia MTV Europe de a programa în mare parte videoclipuri muzicale în limba engleză pe piețele germanofone. Gigantul American Time Warner care dorea să-și creasca cota de piață și in Germania. La 1 Decembrie 1993 se lansează oficial VIVA iar primul videoclip difuzat a fost „Zu geil für diese Welt” de Die Fantastischen Vier. În anii 90, postul a devenit foarte popular și a fost găsit și în rețelele de cablu în tări precum: Austria, Ungaria, România, Franța, Italia, Bulgaria, etc. Tot în acea perioadă achiziționează postul de muzică Z+ din Ungaria, devenind VIVA+. După mulți ani, VIVA nu a mai reușit să producă publicul potrivit pentru MTV, așa că, după 14 ani, la 14 ianuarie 2005, MTV Networks a achiziționat rețeaua VIVA. Astăzi, MTV Networks operează canalele internaționale VIVA în toată Europa, în Austria, Irlanda, Polonia, Elveția. Dieter Gorny, al doilea director general al canalului, a căutat să creeze ceva unic pentru MTV, nu numai prin operarea unui canal de muzică în limba germană, ci și prin crearea unei culturi pop unice pe piața germană. Drept urmare, la 21 martie 1995, VIVA Zwei , cel de-al doilea canal VIVA , a lansat cu mai puține producții internaționale, concentrându-se mai mult pe videoclipuri în limba germană și artiști mai puțin cunoscuți. La 7 ianuarie 2002, canalul a continuat să funcționeze sub numele de VIVA plus până la încetarea sa la 14 ianuarie 2007. A doua zi, canalul a fost schimbat în Comedy Central Deutschland.
Din 1995, VIVA a organizat o ceremonie anuală de premiere a muzicii pop, cunoscută sub numele de “Comet” . În timpul ceremoniilor de premiere din 2003, VIVA a exprimat în mod deschis o viziune anti- Irak . Premiile au avut loc ultima dată în 2011. Ceremonia de premiere din 2012 a fost anulată, deoarece Viacom a dorit să se concentreze mai mult pe MTV Europe Music Awards . În 2013, a fost anulată din nou. Deși premiile nu au fost niciodată anulate oficial în totalitate, nu au fost deținute de atunci.
După ce MTV a lansat versiunea pieței în limba germană, a apărut concurența dintre cele două canale. Schimbarea a fost vizibilă, deoarece VIVA a fost orientată către generația tânără, în timp ce MTV Germany a devenit un canal preferat pentru adulții tineri. VIVA a difuzat diverse liste de hituri de muzică și programe similare, obținând un avantaj față de MTV. Viacom a decis astfel să angajeze doar 40 de persoane, iar ceilalți angajați au fost concediați. În 2011, MTV cumpara definitiv postul VIVA primind un aspect nou.
În iunie 2018, Viacom și-a anunțat decizia de a renunța la VIVA la sfârșitul lui 2018 iar potrivit redacției Viva TV, canalul era „mort” încă din 2009. Directorul general Viacom, Mark Specht, a declarat într-un interviu că postul este profitabil, doar că Viacom vrea să se concentreze pe cele trei mărci principale ale MTV, Comedy Central și Nickelodeon și că vede acolo oportunități mai mari de creștere. Slotul va fi completat de Comedy Central , care și-a împărtășit deja slotul cu VIVA din 2014 și după încheierea VIVA va deveni un canal de 24 de ore după ce până acum a fost difuzat doar în seara și noaptea, în timp ce VIVA a fost difuzat în timpul zilei.
Pingback: Viva TV și-ar putea relua activitatea până la sfârșitul anului – GherlaFM